Thursday, February 7, 2019

לא הדוק מדי, לא משוחרר מדי: המדריך להתאמה מושלמת של נעלי ספורט לריצה

תעשו לעצמכם טובה ותלמדו איך להתאים נעלי ריצה(כמו שצריך!). אנו מבטיחים שתחסכו לעצמכם כאב לא נחוץ ואולי אפילו כמה ציפורניים שחורות!

 

אם אתם תוהים איך להתאים את נעלי הריצה שלכם לרגל, בשביל ריצה מהנה ונוחה, נעלי הריצה שלכם צריכות להתאים באופן מעט שונה מאשר הנעליים הסטנדרטיות שלכם... במילה אחת: גדול יותר.

נעלי ריצה

 

לרוב משמעות הדבר היא לקנות נעל במידה אחת יותר מהמידה שאליה עם רגילים כדי שנעלי הריצה יתאימו בצורה שאתם צריכים. להתאים לכם את הנעל הנכונה זה התפקיד שלנו, כדי שתוכלו לדאוג כמה שפחות בנושא התאמת נעלי ספורט. אולי זו הסיבה שאנחנו חברת הריצה היחידה אשר מבצעת מבחן התאמה לכל נעל שאנחנו מוכרים.

קפצו אל הקישורים מטה כדי ללמוד עוד!

 

כיצד להתאים נעלי ספורט לריצה?

 

 לפני שאתם יוצאים ומשקיעים בזוג נעלי הספורט הבא שלכם, וודאו שאתם קוראים הכל כל התאמת נעלי ריצה כדי להבטיח שאתם מבצעים את הרכישה הנכונה. לפניכם מספר טיפים חשובים שכדאי לזכור כאשר מודדים זוגות שונים:

 

  1.       מקום לזוז – אמור להיות מרווח של כאגודל בין סופה של הבוהן הארוכה לבין סוף חלקה הקדמי של הנעל. בעוד שהטיפ זה הינו סטנדרטי בהתייחס לרוב סוג הנעליים, הוא חשוב במיוחד כאשר מדובר בהתאמת נעלי ריצה. כאשר הולמים במדרכה שוב ושוב יש צורך בהרבה מרווח באזור הבהונות של הנעל בכדי שתוכלו לספוג הרבה התנגשויות; אם הנעליים שלכם יצטופפו בחלקה הפנימי של הנעל, לא יהיה לכם מספיק מרווח תנועה על מנת לספוג את עוצמת הפגיעה. הנחיתות שלכם יהיו פחות סלחניות, וכמובן שתוכלו לפתח כאב רגליים רציני בזמן הריצה.
  2.       מידה גדולה יותר – כדי לקפוץ בחצי מידה, אתם תצטרכו לדעת מהי מידת הנעליים האמתית שלכם. על מנת לעשות את זה, עמדו על פיסת נייר כשאתם לבושים גרביים בעובי ממוצע. נסו לא לזוז, ציירו בעפרון או בעט בצמוד לרגל את גבול הרגל שלכם. מדדו את המרחק בין נקודת הקיצון האנכיות לקבלת אורך הרגל, ובין נקודות הקיצון האופקיות לקבלת רוחבה. הערה: בצעו פעולה זו עבור שתי הרגליים הנפרד מפני שאחת יכולה להיות שונה בגודלה מהשנייה! במידה וזה המקרה, השתמשו במספר הגדול יותר כדי לקבוע את מידת הנעליים להרגשה נוחה יותר.
  1.       אחיזה – חפשו התאמה בטוחה ונוחה באמצעות חלקה המרכזי של הנעל; אתם תרצו שלבהונות שלכם יהיה מקום לנוע אבל שימו לב שנעל ספורט לא אמורה להתנדנד מצד לצד. אם מבנה הנעל לא טוב מספיק, תוכלו לגרום לפציעה כואבת אשר תמנע מכם להתאמן לכן תדאגו שאתם מוצאים את נעל הריצה הבטוחה, בעלת האחיזה הטובה ביותר וכמובן לא צפופה מדי. תארו יד אשר אוחזת בעדינות את רגליכם במקום, עוטפת אותה ברכות בחזקה האמצעי של הרגל ומספקת לקשתות הרגל את התמיכה הספציפית שהן דורשות – בין אם הן נמוכות או גבוהות.

נעלי ספורט לריצה

 

 

  1.       עניין העקב – בדיוק כמו בחלקה האמצעי של הרגל יש לוודא כי המרווח בין הרגל לנעל הינו קטן מאוד או לא קיים בכלל כדי למנוע את החלקת הנעל מהרגל. נעל אשר מחליקה מהרגל יכולה להוות בעיה חמורה – בין אם אתם מתאמנים למרוץ הבא או סתם יוצאים לריצה בשכונה. בין אם אתם בוחרים מבנה ספוגי יותר, צווארון מרופד, לשונית עקב מרופדת או כל תכונת בטיחות אחרת, קחו את הנעליים לבדיקה קצת ברחבי החנות ובדקו שאינן מחליקות מהרגל.

דעו את המטרות שלכם – כאשר זה מגיע ללמידה לגבי מבירת נעלי הריצה שלכם, חשוב לבסס את ההחלטה שלכם על הקשתות וסוג הפרוגרציה (ניטרלית או יציבה), וכמו כן הריפוד האידיאלי עבורכם (רמה 1-5). עם זאת, סוג הריצה אליו אתם מכוונים גם הוא עשוי להשפיע על בחירת הנעליים הנכונות. בחירת נעל הדוקה יותר תאפשר לרגל פחות מרווח תנועה בתוך הנעל כאשר תגבירו את קצב הריצה, כך שאם מהירות היא שם המשחק שלכם, אתם תרצו לוותר על מרווח תנועה בחלקה הקדמי של הנעל לטובת התאמה הדוקה יותר.

 

 

כיצד להתאים נעלי ספורט של ריצה? תשובות לשאלות נפוצות

 

  •          האם הנעליים שלכם מתאימות לכם "כמעט" בדיוק?

אולי כמה טריקים לקשירת הנעליים זה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להגיע להתאמה מושלמת. נעילת העקב בעזרת קשירה טובה למניעת החלקת העקב מהנעל, בעוד שקשירה פתוחה יותר טובה עבור אלה עם נפח רגל גדול יותר המחפשים התאמה עם כמה שפחות גירוי.

 

  •          האם הגרביים שלכם עבות מדי?

כאשר מודדים נעלי ריצה, אל תבחרו בגרביים עבות. עובי הגרב יכול להשפיע על התאמת הנעל, לכן קחו בחשבון איך ריצה במזג אוויר קר או חם תשפיע על רמת הנוחות.

 

  •          לא בטוחים במידת הנעליים שלכם?

לחצו על הקישור והדפיסו את טבלת המידות היעילה שלנו ומדדו את רגליכם בבית. וודאו כי אתם מודדים את שתי הרגליים מכיוון שהן יכולות להיות שונות בגודלן ואת הרכישה בצעו על פי המידה הגדולה יותר – פלוס חצי מידה יותר! מידת הנעליים שלכם עשויה להשתנות עם הגיל, לכן זכרו לבצע מדידות מדי שנה.

 

 

 


from Nimrod & More: Blog http://www.nimrod.co.il/%D7%9C%D7%90-%D7%94%D7%93%D7%95%D7%A7-%D7%9E%D7%93%D7%99-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%97%D7%A8%D7%A8-%D7%9E%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A0%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%A6%D7%94

No comments:

Post a Comment