Friday, November 9, 2018

10 טיפים לרכישת נעלי בית ספר

ילדים מבלים להערכה כ30 שעות במהלך השבוע בנעלי בית הספר שלכם, או יותר מ-15,000 שעות במהלך שנות הלימודים שלכם, לכן נעילת נעליים מתאימות הינה דבר חיוני.

 

 

במהלך 11 שנות חייהם הראשונות של ילדיכם, הרגליים יגדלו ויעברו 17 מידות להערכה, עד שיגיעו לגיל 18, ונעליים שאינן מתאימות יכולות להוביל לבעיות בבגרות, כמו למשל ציפורן חודרנית ויבלות למיניהן, מה שיכול להוביל מאוחר יותר בחיים לניתוח כירורגי.

לפניכם 10 טיפים לרכישת נעלי בית ספר מתאימות.

 

ודאו כי שתי הרגליים נמדדות

 

בין אם אתם מודדים את רגלם של ילדיכם בחנות בעצמכם, או מומחה לנעלי ילדים עושה את העבודה, וודאו כי שתי רגליהם נמדדות. לרוב הילדים, והמבוגרים, תהיה רגל אחת אשר ארוכה או רחבה יותר מהשנייה, לכן זה חיוני לבדוק את שתי הרגליים. אל תרכשו נעליים גדולות מדי, מפני שהן יכולות להוביל לפציעות, וקשירות שרוכים מסוגים שונים יכולים להוות כגורם בעל השפעה במדידה – כדאי לבדוק את הנושא עם מומחה להתאמת נעליים.

 

בדיקת נעלי בית הספר

 

כאשר אתם מתאימים נעלי בית ספר לילדיכם, לפניכם כמה נקודות חשובות שכדאי לזכור:

  •          צריך להיות מרווח בעובי אגודל בין קצה הנעל לבוהן הגדולה של הילד.
  •          חלקה הרחב ביותר של הרגל צריך להיות בהתאמה עם חלקה הרחב של הנעל.
  •          מנגנון ההידוק צריך להחזיק את הרגל ביציבות בקצה האחורי של הנעל.
  •          הסוליה לא אמורה להתהפך.
  •          רצוי שהעקב יהיה צמוד אבל נוח וחלקה האחורי של הנעל חזק ויציב.
  • נעלי בית ספר

לכל ילד רגליים ייחודיות

 

רגליהם של ילדיכם עדיין גדלות ועצמות רגליהם, עדיין מתפתחות. כחצי מהילדים יהיו בעלי רגליים שטוחות וכחמישית בעלי קשתות כף רגל גבוהות. ולכן, הנעליים צריכות להיות יציבות עם ריפוד ראוי, ולספק תמיכה פנימית וחיצונית. במידת האפשר, פנו למומחה להתאמת נעליים מקצועי כאשר אתם רוכשים נעלי בית ספר, מכיוון שיצרני נעליים בדרך כלל מייצרים מבחר רחב של סגנונות להתאמה לצורות רגליים שונות.

 

בדקו אם הבהונות נעות בנוחות

 

במידה ואינם בטוחים האם נעלי בית הספר מתאימות בצורה נכונה או לא, פשוט בדקו את תנועת הבהונות – ילדיכם אמורים להצליח להזיז את הבהונות החופשיות, הנעליים לא אמורות להכאיב והבהונות לא אמורות לבלוט באף צידה של הנעל.

 

נעליים בדרך כלל יחזיקו מעמד לתקופת שנת לימודים

 

לאחר גיל שלוש רגליהם של ילדיכם יגדלו להערכה בחצי מידה כל שישה חודשים, משמע נעלי בית הספר בדרך כלל יספיקו לתשע חודשים עד שנה. עם זאת, במידה וילדיכם יחווה גדילה מוגברת במהלך שנת הלימודים, רגליהם עשויות לקפוץ במידה, גם הן, לכן מומלץ למדוד אותן ע"י מומחה להתאמת נעליים.

 

נעליים איכותיות מחזיקות ליותר זמן

 

בזמן שנעלי בית ספר הן עוד הוצאה הכרחית, זכרו שרכישת נעליים איכותיות יותר עשויה בעצם לחסוך לכם כסף, מכיוון שהן לא יבלו בקלות ולא תאלצו להחליפן באמצע שנת הלימודים. תחפשו נעליים בעלי סוליות גומי ותפירה כפולה מסביב לאזור הבהונות, אלה יאריכו את חיי הנעל.

  •          נעליים ללא קשירה ויד שנייה

להורים המתמצאים בEbay, זו עובדה עצובה שנעלי בית ספר נמנות בן המוצרים שלא כדאי לרכוש אונליין ביד-שתיים, או במכירות חצר, מכיוון שנעל אשר כבר ננעלה בעבר תתאים את צורתה לרגלו של הבעלים הקודמים והדבר יכול להוביל לבעיות ברגליהם של ילדיכם. בעליים ללא קשירה גם הן לא מומלצות לשימוש ארוך טווח, מומחי פודיאטריה ממליצים על נעליים בעלי קשירת שרוכים, קשירה ע"י סקוצ' או קשירה על ידי רצועות בתור נעלי בית ספר לילדים.

 

נעלי יד שניה

 

בצעו את רכישת הנעליים בסוף היום

 

בזמן שיתכן כי תחליטו לקום מוקדם בבוקר כדי ללכת ולמדוד את רגליהם של ילדיכם, זכרו כי עדיף לבצע זאת במהלך שעות אחר הצהריים המאוחרות, מפני שרגלי הילד נוטות להיות נפוחות מעט לקרת סוף היום. בצורה זו תוכלו לרכוש בנעליים המתאימות לרגליהם של ילדיכם כאשר הן בגודלן המרבי.  

 

בדקו כאבי גדילה

 

עם חלוף השנים, לילדים אשר יתלוננו על כאבים ברגליהם וכפות רגליהם יאמר שאין ממה לחשוש מפני מדובר ב'כאבי גדילה'. דעת המומחים בנושא השתנתה, וכיום מומחי פודיאטריה ממליצים להורים לבדוק כל תלונה על כאב בכף הרגל או ברגל עצמה, מהסיבה הפשוטה שרוב כאבי הרגליים אצל ילדים ניתנים לטיפול.

 

דברים נוספים שכדאי לבדוק

 

אולי אתם צופים לחשוב על נעלי בית ספר ורגלי ילדיכם כפעם בשנה, אבל בכל זאת מומלץ לשים לב לרשימת הדברים הבאה, ולתאם תר אצל מומחה פודיאטריה במידת הצורך:

  •          שימו לב לתלונותיהם של ילדיכם על כאבים ברגליים, עקבים, ברכיים ובכפות הרגליים.
  •          מעידות ונפילות בלתי צפויות (במידה והדבר קורה בתדירות גבוהה).
  •          נעליים שאין שוות, או נעל אשר מתבלה לפני האחרת.
  •          גירויים בעור או באזור ציפורני הרגליים.

 

המאמר 10 טיפים לרכישת נעלי בית ספר פורסם ראשון בנימרוד


from Nimrod & More: Blog http://www.nimrod.co.il/10-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%A0%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%A8

No comments:

Post a Comment